Kulkuri on ulkomailla asuvan lapsen koulunkäynnin asiantuntija

Lue lisää Kulkurin toiminnasta

Lapsi ei päätä ulkomaille muutosta, mutta häneen se vaikuttaa eniten. Paluuta takaisin Suomeen onkin hyvä suunnitella jo ennen lähtöä maailmalle.

Lasten koulunkäyntiin liittyvät kysymykset askarruttavat ulkomaille muuttavia vanhempia. Me Kulkurissa tiedämme niihin vastauksia. Tarjoamme tietoa sekä työntekijöitä ulkomaille lähettäville yrityksille että kouluille, joiden oppilas/oppilaita on muuttamassa ulkomaille.

Moni asia askarruttaa ulkomaille lähtiessä

Tuemme ulkomaille lähtevää työntekijää tai huoltajaa

Kulkurin ammattilaisilla on vuosien kokemus ulkomaille muuttavien lasten koulunkäyntiin liittyvistä tarpeista. Kun haluat varmistaa, että ulkomaille muuttavan lapsen paluu Suomeen ja suomalaiseen kouluun sujuu, tutustu Kulkuriin tai kutsu asiantuntijamme kertomaan lisää!

Tuija Tammelander Koulunjohtaja +358 (0)50 3833 969 etunimi.sukunimi@kvs.fi

Oppilaat ja oppilaiden vanhemmat kertovat

..vaikka joka vuosi on erilainen, silti joka vuonna avaan läppärini ja kävelen sisään tuttuun paikkaan. Sen nimi on Kulkurikoulu. Se tuntuu aina tutulta ja turvalliselta, kun kaikki muu on uutta ja tuntematonta. Siellä voin kirjoittaa ja puhua äidinkieltäni, oppia uusia asioita ja kerrata vanhoja.
Ella Ruotsi
Haluan kiittää Kulkuria loistavasta sisällöstä ja työkaluista, mitä tarjoatte. Täällä on oppilas aloittanut opiskelut innolla. Tämä on eka vuosi ulkomailla ja Kulkurissa. En ole tällaista intoa oppimisesta nähnyt ikinä lapsessani!
Oppilaan äiti Portugali
Kiitokset mainiosta ja laadukkaasta opetuksesta ja kielellisten eväiden antamisesta aikoina, jolloin mediassa kiistellään kuka mitäkin tekee koulussa oikein ja väärin. Positiivisella kannustamisella on iso merkitys!
Oppilaan äiti Ruotsi

Kysy lisätietoja

Tuija on Kulkurin kokenut, mutta työstään yhä innostunut koulunjohtaja. Verkko- ja etäopetus, ulkomailla asuvien lasten kielen kehityksen haasteet ja oppimisen hallinnan taidot ovat Kulkuri-verkkokoulun kehittäjän varmassa otteessa.

Minna on Kulkurin opinto-ohjaaja, jolle ulkomaan muuttoon ja sieltä paluuseen liittyvät kouluasiat ovat tuttuakin tutumpia.

Tutustu Kulkurin muuhun henkilökuntaan täältä.

Jätä yhteystietosi, olemme sinuun yhteydessä

Kerro millaisesta palvelusta olisit kiinnostunut ja asiantuntijamme ovat sinuun yhteydessä.